مطالب مرتبط
جلسه کلاسی مادران
خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند.
خانه مدرسه ی اول فرزند و مدرسه خانه دوم اوست. اگر این دو نهاد روش ها و برنامه های هماهنگ نداشته باشند ، در روند رشد کودک اختلال به وجود می آید.
دو نهاد خانه و مدرسه نقش اساسی در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان دارند . بین روش ها و منش های خانه و مدرسه باید همسویی و تشابه وجود داشته باشد و یکی از این دو کانون کار دیگری را خنثی نکرده بلکه به عنوان دو جریان همدل و مکمل عمل کنند.
مدرسه باید پیشاهنگ ارتباط با خانه باشد و با روشهای گوناگون اسباب مشارکت فکری اولیا را در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان فراهم کند .
رابطه خانه و مدرسه تعاملي دوطرفه است. هر دو نهاد تربيتي بايد به نقش خود عمل کنند تا تعليم و تربيت ثمربخش شوند.
وجود معلمان با صلاحيت در مدارس، خلاء وجود پدر و مادر را پر نمي کند و وجود والدين توانا وقابل نيز نمي تواند جاي مدرسه را بگيرد. همکاري و هماهنگي اين دو نهاد مهم در يک برنامه واحد و منسجم مي تواند ثمربخش باشد.
شکل گيري شخصيت و چگونگي رشد رواني کودکان بيش از همه در گرو عملکرد خانه و مدرسه است .اين دو نهاد اجتماعي است که بزرگترين مسئوليت را در رشد و تکامل شخصيت کودکان برعهد دارند.
با توجه به اینکه ۳ ضلع مثلث تربیتی (خانواده ، مدرسه و نواموز) باید در یک هدف مشخص قرار گیرند؛ برآن شدیم جلسه ای با موضوع تبیین مسائل آموزشی و تربیتی، دانش افزایی وافزایش تعامل مدرسه و اولیا برای مادران عزیز پیش دبستان در هفته سوم آذر ماه ۱۴۰۲ برگزار کنیم.
اهم موارد مطروحه به شرح ذیل ارائه گردید:
- خیر مقدم مدیریت محترم پیش دبستان به مدعوین و تشریح عناوین فعالیت های آتی
- مشاهده ی بخشی از فعالیت های نوآموزان با پخش کلیپ برای مادران
- تبیین عناوین کارنما و نیاز های آموزشی نوآموزان توسط معاونت محترم آموزشی
- توضیح چگونگی انجام فعالیت های آموزشی توسط مربیان هر کلاس
در پایان جلسه راهکارهای آموزشی تقدیم اولیا گردید.