مطالب مرتبط
سه شنبه های مهدوی دبستان فروغ
در عبور از گذر لحظهها
در تپش مدام زمین و نگاه زهرآلود زمان
دستهای ما تو را میطلبد یا مولا!
مهر در سراشیب جادهی عمل زیر چرخهای سنگین ستم له میشود در نبودت!
و من ایمان دارم که تو ما را رها نخواهی کرد
و ما هر روز و هر ساعت و حتی هر ثانیه
در آرزوی زیارت رخ، چون خورشیدت
دست بر آسمان داریم و در محمل نیاز، از پروردگار بلند مرتبه، ظهور پرشکوه تو را تمنّا میکنیم!
هر هفته، صبح سهشنبهها، فضای دبستان فروغ با حضور پرشور دانشآموزان، عطر و بوی معنویت میگیرد.
این مراسم که با عنوان «سهشنبههای مهدوی» برگزار میشود، به یکی از برنامههای پرطرفدار و معنوی مدرسه تبدیل شده است.
این محفل نورانی با قرائت دعای عهد آغاز میگردد و با بخشهایی همچون ذکر فضائل و مناقب حضرت ولیعصر (عج) و دیگر دعاها و ادعیه مناسبتی ادامه مییابد.
اجرای این برنامه بر عهده هیئت مذهبی دانشآموزی است که با شور و نشاط خود، فضایی معنوی و دلنشین را برای همگان فراهم میکنند.
فضای صمیمی و معنوی این برنامه، باعث ایجاد شعف و نشاطی خاص در دانشآموزان برای آغاز روز تحصیلی میشود.
در انتهای این مراسم، پذیرایی ساده و صمیمانهای که اغلب توسط دانشآموزان و اولیای گرامی با نیت خیرخواهانه تهیه میشود، صورت میگیرد.
او خواهد آمد
و دلهای به غبار نشستهی ما را خواهد تکاند
او خواهد آمد
و ندای فریادرسی از مظلومان جهان را سر خواهد داد
او خواهد آمد
و به یادمان خواهد آورد عدالتی را که سهم گمشده زمین است.