صفحه نخست » اخبار و رویدادها » نخستین جلسه عمومی اولیای کودکستان حضرت رقیه
1

نخستین جلسه عمومی اولیای کودکستان حضرت رقیه

زمان برگزاری: پنج‌شنبه، ۶ شهریور ۱۴۰۴، ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱۸:۳۰
مکان برگزاری: سالن اجتماعات پیش‌دبستانی حضرت رقیه (س)

موضوعات اصلی جلسه

  • معرفی رویکردها و برنامه‌های آموزشی و تربیتی کودکستان

  • مرور آیین‌نامه و بیان انتظارات

  • تحویل یونیفرم نوآموزان

جلسه با پذیرایی و ثبت حضور والدین محترم آغاز شد. سپس با قرائت آیاتی از قرآن کریم، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و نمایش کلیپی از فعالیت‌های سال گذشته، برنامه ادامه یافت.


سخنرانی آقای مولایی، عضو هیأت امنای موسسه کرامت

آقای مولایی ابتدا خود و مجموعه کرامت را معرفی کردند و درباره ویژگی‌های خانواده متعادل و غیرمتعادل و اصول مهم تربیت فرزندان صحبت کردند، در ادامه ایشان فرمودند موسسه ی کرامت به همت خیرین در ۵ بخش فرهنگی ، آموزشی، کارآفرینی ،حمایتی و درمانی فعالیت دارد.

شش اصل اساسی تربیت فرزندان موفق (۶ میم تربیت)

  1. محبوبیت: کودک درک کند نزد والدین محبوب است

  2. محترم: کودک احساس احترام والدین را تجربه کند

  3. من می‌توانم: والدین حس توانمندی را در کودک ایجاد کنند

  4. مهم: کودک بداند نزد والدینش اهمیت دارد

  5. مطیع: کودک روحیه نظم و اطاعت‌پذیری پیدا کند

  6. می‌فهمم: کودک احساس کند والدین او را درک می‌کنند

همچنین، عواملی مانند توهین، تهدید، تحقیر، تنفر و ترس از مهم‌ترین عواملی هستند که تعادل تربیتی کودک را بر هم می‌زنند.


سخنرانی خانم جولایی، مدیریت کودکستان

خانم جولایی در جلسه به موضوعات زیر پرداختند:

ضرورت تغییر نگاه به آموزش

دنیا پیوسته در حال تغییر است و بسیاری از مشاغل آینده هنوز شناخته نشده‌اند.

آمارها نشان می‌دهند ۶۵٪ کودکانی که امروز وارد کودکستان می‌شوند، در آینده مشاغلی خواهند داشت که حتی نامی از آن‌ها وجود ندارد.

بنابراین، روش‌های سنتی پاسخگوی نیازهای نسل آلفا نیستند و باید بر خلاقیت، مهارت‌های اجتماعی، حل مسئله و مهارت‌های زندگی تمرکز شود.

یادگیری مادام‌العمر

یادگیری محدود به مدرسه نیست و باید شوق یادگیری در کودک همواره تقویت شود. هدف کودکستان، ایجاد انگیزه و علاقه به یادگیری است.

یادگیری چندبعدی

تمرکز بر رشد چندجانبه کودک شامل:

  • رشد شناختی: تفکر و حل مسئله، مدیریت هیجانات

  • رشد اجتماعی: ارتباط و کار گروهی

  • رشد حرکتی: تقویت مهارت‌های ریز و درشت بدنی

  • رشد خلاقیت: قدرت تحلیل و نوآوری

آموزش غیرحضوری

آموزش غیرحضوری اجتناب‌ناپذیر است. والدین باید زیرساخت‌هایی مانند تبلت، لپ‌تاپ، اینترنت و روتین خواب کودک را فراهم کنند.
سه روش آموزش غیرحضوری در پیش‌دبستان اجرا می‌شود:

  1. آموزش آنلاین و چهره‌به‌چهره در سامانه

  2. بارگذاری کلاس‌های آنلاین در سایت مدرسه

  3. ویدیوهای آفلاین

در پایان ایشان عنوان کردند، امروز یک سفر یک‌ساله آغاز شد که مقصد فقط کلاس اول نیست، بلکه ساختن پایه‌های شخصیتی و مهارتی کودک است که تا آخر عمر همراه او خواهد بود.


سخنرانی خانم رجبی، معاون آموزشی

برنامه روزانه کودکستان

  • ورود نوآموزان: ساعت ۷:۴۵ صبح

  • صبحگاه عمومی: شعرخوانی، بازی‌های ریتمیک، ورزش برای تقویت تمرکز و هماهنگی بدنی

  • زنگ گفتگو: تقسیم مشاغل کلاسی و آموزش غیرمستقیم مفاهیم ریاضی

  • آموزش زبان‌آموزی: روش کلخانی بدون آموزش مستقیم الفبا

  • گفت‌وگو و بیان احساسات: گفت‌وگو با مربی و نصب گیره احساسات روی برد

  • پروژه‌های آموزشی: اطلاعات در سایت و کانال مدرسه قابل مشاهده است

رویکرد تربیتی

تمرکز بر مهارت‌های زندگی و حل مسئله شامل همکاری، مدیریت هیجان، تفکر انتقادی و تصمیم‌گیری است. پیشرفت هر کودک متناسب با توان فردی او ارزیابی شده و طی دو کارنمای توصیفی در ملاقات خصوصی ارائه می‌شود.

انتظارات از خانواده‌ها

  • ایجاد نگرش مثبت نسبت به مدرسه

  • تقویت استقلال کودک

  • پایبندی به برنامه غذایی سالم

  • پیگیری اخبار و اطلاعیه‌ها از کانال مدرسه

  • تنظیم ساعت خواب منظم و کافی

  • ارتباط موثر با کادر مدرسه از طریق پیام‌رسان، تماس تلفنی یا ملاقات حضوری

 

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.